Una din cele mai hulite (pe buna dreptate) ‘zone’ ale statului roman este transportul pe caile ferate. E vechi, e prost gandit, e lent si mai ales e comunist pana in cele mai mici detalii. E una din operele de care conducatori ai vremurilor demult apuse cred ca sunt mandri…
Azi, la radio si apoi pe Capital.ro am auzit o veste care venea ca un rasarit de soare: putem comanda (rezerva) bilete de tren online. Super tare pentu .ro, super normal pentru altii, dar trebuie sa incepem si noi de undeva.
Numai ca surpriza vine imediat: “Costul operatiunii de rezervare a locurilor online este de 3,5 lei pentru rezervarea unui loc si de 5 lei pentru rezervarea mai multor locuri “.
Deci, sa ne intelegem: in conditiile in care infrastructura rutiera romaneasca este cu totul depasita (si de aici o sansa de dezvoltare imensa pentru CFR), in conditiile in care avionul este prea scump si e alternativa doar in putine locatii, in conditiile in care plangi dupa clienti toata ziua si ceri subventii de la stat, peste toate astea, in loc sa faci ceva bun prin care sa-ti poti lua bilet de tren usor, civilizat si sa mai lasi mafiotii de la maxi-taxi cu buza umflata, ce faci? Pui taxa pentru procurarea usoara a biletelor. Da, multa minte le mai trebuie. Ma mir ca nu s-au gandit sa puna si plata cu card cu taxa, asa cum fac companiile aeriene….
Bravo CFR Calatori, magistrala mutare!
Si inca nu am aflat, cine incaseaza banii din AdSense-ul de pe site-ul Infofer.ro?
Ca statul roman este condus de oameni cu probleme nu mai este un mister pentru nimeni, dar sa accepti asa ceva devine deja o problema. Cea mai simpla metoda de protest este ignorarea acestui serviciu online (daca imi este permis sa il numesc asa). Orice serviciu online, trecut in online din offline, este mai eftin si este normal sa fie asa pentru ca sunt costuri mai mici (vezi serviciile bancare, unde comisioanele sunt la jumatate fata de ghiseu)
Care online?!
“Dupa inregistrare, fiecare utilizator trebuie sa se prezinte la o casa de bilete CFR care emite electronic legitimatii de calatorie, pentru activarea contului.”
Te pui cu dinozaurii?!?!
Mai e mult pana departe…
Problema e ca de regula astfel de vinzari online ar trebui sa poata fie facute la costuri mult mia mici, ca doar nu platesti salariul vinzatoarei si alte cheltuieli de personal. Asadar in teorie banii cheltuiti pe un sistem automatizat ar trebui sa fie recuperati prin cresterea vinzarilor si redus cheltuielile cu vinzarea.
Insa sint aproape convins ca-i aceeasi eterna poveste romaneasca: cine plateste comisionul tranzactiei online (problema ce nu a fost cred rezolvata nici la alte institutii de stat romanesti). Plus, mai mult ca sigur spagile pt. dezvoltarea unui astfel de sistem ce sint convis s-a facut la niste costuri usturatoare. Altfel am putea auzi comunicate de presa despre ce eficient firma X a implementat un astfel de sistem pt. CFR, ce nu e altceva de cit reclama, insa nu e cazul (ar fi anti-reclama daca s-ar dezvalui costurile).
Pina una alta e un pas inainte si ca in multe alte locuri sa speram ca versiunea 2.0 va aduce imbunatatiri si reducerea comisioanelor 🙂
@ITist: hai sa-l vedem functional. Eu nici asta nu sunt chiar sigur ca se va intampla
@Serban Razvan tie un serviciu doar de rezervare, nu si de achizitie ti se pare util?
@Ncu:dinozaurii au disparut si ei pana la urma
@prieten vechi: dupa 20 de ani nu mai am rabdare, sincer