Evident tot .ro-ul vuieste dupa ultimele 2-3 zile, in care doua stiri de intrare pe piata au tinut headline-ul. Amandoua au ca actor principal fondul de investitii Tiger Global Management care a devenit actionar eJobs (asta se zvonea deja de catva timp) dar si Neogen.
Praf in ochi pentru unii, discutii sterile sau nu despre pret (10 milioane EUR pentru ambele tranzactii) momentul marcheaza intrarea pe piata a unor baieti mari care vin sa faca bani la noi, si sa traga mai mult sau mai putin fortat in sus piata romaneasca de online.
Probabil, dupa intrarea Google AdSense in .ro e cel mai important anunt din 2007 despre evolutia site-urilor romanesti.
Si tot in zona, trafic.ro a ramas fara lider, softpedia.ro renuntand la serviciile trafic.ro, miscare care confirma faptul ca din ce in ce mai multe siteuri doresc cat mai multa opacitate si confidentialitate asuptra datelor de trafic, avand in vedere faptul ca publicitatea pe online se va vinde din ce in ce mai bine…. si e rost de ceva PR pe tema numarului de utilizatori, care sa nu poata fi usor combatut…. parerea mea (rautacioasa?).
Opacitate ?
Dimpotriva.. va fi mai multa transparenta, insa doar pentru cei interesati.
Partile interesate: advertiserii si publisherii vor avea statistici auditate si mult mai complexe decat trafic.ro.
Mai mult, BRAT face mai mult decat monitorizare de trafic; face si studii demografice (profil utilizator), fara e le vinde mai departe celor interesati.
Diferenta va fi ca cifrele vor fi vazute doar de cei din industrie. Nu te crede nimeni pe cuvant si cine triseaza (daca triseaza.. va simti direct in bani)
Ce se va intampla cand se va vedea ca cifrele BRAT vor fi comparabile cu cifrele trafic.ro ?
Cum o fi sa platesti mii de euro pe an pentru ceva ce deja ai?
@Iulian: nu pot spune ca nu-ti inteleg punctul de vedere.
@Vali: eu cred ca veti avea loc si voi si BRAT pe piata. .ro nu e gata sa renunte la trafic.ro prea repede 🙂