Anul trecut pe timpul asta Bucurestiul isi revenea cu greu dupa zapada cazuta imediat dupa sarbatorile de iarna, si tot anul trecut ma decideam ca e timpul sa incerc si alte metode de transport in Bucuresti decat masina personala (blocata pe atunci pe o strada de unde nu aveam cum sa o iau pentru ca parcarea de la bloc era plina de zapada…..)
La un an de mers cu metrouri si tramvaie, pot sa va spun ca decizia a fost mai mult decat inspirata.
S-a discutat mult pe aceasta tema, dar nu am vazut prea multa lume sa incerce trecerea de la masina la metrou / RATB mai mult timp pentru a-si putea face o idee pe propria piele. Cert este ca in cazul meu (poate si favorizat de traseele pe care le folosesc) am ajuns sa merg dintre casa spre FYB si invers cu cel putin 20-30 de minute mai rapid decat cu masina, si cu mult mai putin stres decat la volan.
Asta in conditiile in care trec pe la Unirii, deci centrul nu este ocolit cam deloc…
Evident ca nu e totul lapte si miere, metroul bucurestean este dimineata foarte aglomerat, bizonii din trafic mai blocheaza catre un tramvai dar una peste alta lucrurile sunt mult mai line si rapide astfel decat tot felul de scurtaturi si stradute pe care le tot incercam pentru a ajunge cat de cat repede la firma.
Concluzii:
Statistic vorbind costuri scazute de trasport cu peste 50%, traseu Dristor (Metrou) – Rahova (Liberty Center) cam 50 de minute cu transportul in comun vs. 1 ora si 15-20 de minute cu masina, plus lipsa stresului gasirii unui loc de parcare…
Alte concluzii si comentarii sigur aveti si voi, eu va spun ca cel putin in anumite zone din Bucuresti (in special cele acoperite de metrou) solutia transportului in comun este cel putin de luat in calcul, dar si ca avand in vedere ca orasele europene civilizate prin asta exceleaza, e clar ca spre asa ceva trebuie sa tindem si noi. Asta evident cand vom invata cu totii ca nu ne-am nascut in masina si vom mai da jos putin din ‘kilogramele’ comoditatii care atarna de noi…
PS. Da, atunci cand nu am metrou in zona, cand trebuie sa ajung undeva cu mai multe lucruri sau cand nu am chef de aglomeratie sunt power user la taxi-uri. Dar tot e mai bine decat masina personala.
Eu prefer comoditatea masinii personale, chiar daca dureaza mai mult si inseamna mai mult stres.
P.S si eu tot in dristor stau.
@sandossu: tu si multi altii din pacate. Nu neg insa si faptul catransportul in comun din Bucuresti e la pamant 🙁
Iti sustin activ initiativa, Mircea. De 6 luni aplic si eu aceeasi metoda si tare e bine…Masina sta mult mai bine in parcare pe parcursul saptamanii, iar eu petrec mult mai putin timp pe drum. Acolo unde este metrou, e perfect.
@Ioana: deci suntem cel putin 2 :)) Poate mai reusim sa convingem cativa :), spread the word 😉
Eu lucrez 9, 10 ore pe zi și creierul meu este mic și surmenat.
Ca să mă urc în ratb/metrou să mă lupt cu hoardele de pițipoance, cocalari, emo și alte specii suburbane mi-e deja peste putință.
Prefer liniștea și siguranța mașinii mele. Ascult muzica pe care o vreau eu, respir aerul curat filtrat de mașină, etc.
Astfel ajung acasă mult mai liniștit.
Știu o să-mi spuneți de gropi, scelerați în trafic, aglomerație. Corect, dar până n-o să fie un sistem centralizat și rapid de locomoție în Bucureștiu nu dau gropile pe cocalarii emokizați din 226.
@Alexandru Savu: ti se pare ca eu muncesc mai putin? Sau multi altii? 🙂
Cat despre concetateni, stai linistit ca-i vezi si in trafic dar alegi sa-i ignori. Cat despre nevoia unui sistem de transport mult imbunatati ai perfecta dreptate, dar da-mi voie sa te intreb cum te va convinge cineva atunci sa-l folosesti? Metrou doar pentru tine cam greu sa se faca….:)