Conform GeCAD si RomCard, via Capital. In sine o veste buna, e un domeniu care la cat de putin dezvoltat este e de asteptat sa nu fie prea afectat de criza romaneasca (si care sa fim seriosi, inca e doar pe hartie, mai avem pana la cea reala).
E de remarcat ca Sarbatorile 2008-2009 nu au mai adus atat de multe tranzactii pe cat ne asteptam toti, si mai e de remarcat si domolirea ritmului de crestere in a doua parte a anului ce tocmai s-a incheiat… 2 subiecte de meditatie pentru cei ce activam in aceasta zona.
Si tot in aceeasi ordine de idei suma totala e mica in comparatie cu valoarea totala estimata de vanzari ‘electronice’ din .ro, ceea ce inseamna ca platile offline sunt inca (foarte) majoritate.
Pentru ca de GeCAD se leaga si sistemul de procesare de plati de pe FloriLaBucuresti.ro, pentru noi situatia sta cam invers, cresterea a fost accentuata in partea a doua a anului, iar balanta tipurilor de plati este inclinata convingator in favoarea celor online (peste 85%) in conditiile in care increderea clientilor in noi si in sistemele de plata electronice a crescut simtitor, dar si pentru ca din ce in ce mai multi romani din afara au curaj sa cumpere de pe site-uri romanesti in general.
Personal, ma astept ca anul 2009 sa fie un an cu ceva mai multe provocari :-). Este posibil ca unele segmente sa se confrunte cu stagnari sau chiar scaderi de volume.
Mai cred insa si ca produse bune, servicii de calitate si un marketing eficient fac diferenta in perioade economice mai agitate :-).
Romanii din afara sunt, intr-adevar, un public cu mult potential. Voi aveti actiuni specifice de promovare catre ei?
Salut,am si eu un blog interesant,cu page rank 4,si m-ar interesa un schimb de linkuri.Daca crezi ca putem face link exchange contacteaza-ma prin id kaszoni_07 sau lasa un comentariu pe blogul meu.Succes in continuare!
@Manuela Stoica: da, avem campanii de targetare specifice zonei din afara si le vom extinde in perioada imediat urmatoare (cand veti avea si niste vesti interesante de la noi). Ce zone cu probleme ati identificat? Ce segmente? Cumva zona de IT&C?
@Aynstein: pai tocmai ai un link catre tine de la acest comment, deci e ok. Mai bine spune-ne ce faci si ce urmaresti cu blogul etc, eu zic ca e o metoda de promovare mai buna. Spor!
Poate fi si zona IT, dar nu numai. Pe de o parte, vor fi probleme la magazinele mai noi si mai mici (indiferent de domeniu) care nu au surse de finantare, nu pot negocia contracte bune cu furnizorii (care presupun ca in aceasta perioada vor micsora termenele de plata), practic nu au avut timp sa isi cladeasca o infrastructura logistica buna.
Pe de alta parte, va fi o perioada dificila pentru produsele scumpe. Orice om, daca trece printr-o perioada grea, renunta la lucrurile costisitoare. De ex, vom avea nevoie de calculatoare, dar multi clienti vor alege un model ok de 1500-2000 lei in locul unui model performant, mai scump. Pentru moment nu a trecut suficient timp pentru a analiza cu date concrete. Dupa ce vor trece ianuarie-februarie, probabil vom putea discuta cu niste cifre in fata.