Nu o spun doar eu, ci mai toata lumea
DailyBusiness a scos doua articole tare interesante saptamana aceasta cu legatura directa cu mediul online, daca in primul din ele se refera la veniturie regiilor de publicitate in 2007, si vedem ca desi sunt cresteri foarte importante suntem inca departe de o piata matura si bine asezata, in al doi-lea a iesit o radiografie tare interesanta despre cum se privesc oamenii din industrie unii pe altii.
Aflam asadar ca Boom, AdEvolution sau Media Cafe au vandut mai mult in 2007 decat in 2006, unii semnificativ mai mult as zice, dar si ca un segment important din piata nu-si ofera datele in mod public (evident tine de modelul de business al fiecaruia..). Per ansamblu piata a crescut, dar mai putin decat se estima, si tot per ansamblu cred ca a crescut doar pentru ca crescut nivelul publicitatii in general si nu pentru ca online-ul a reusit sa-si ia o parte mai mare ca si procent…. dar asta e alta discutie
Cel mai interesant este insa faptul ca toti marii online-ului romanesc recunosc cat de orgolioasa este piata, cat de slab calitativi sunt marea majoritate a oamenilor din industrie si desi toata lumea inca afirma potentialul mare pe care-l are parca tonul incepe sa fie mai putin entuziast decat anul trecut pe vremea asta…
Delcaratia lui Orlando de exemplu mi se pare ca face toti banii
In online-ul romanesc sunt orgolii foarte multe, care dauneaza imaginii si afacerilor. De asemenea, inca un lucru negativ ar fi numarul scazut de oameni care au cu adevarat valoare pe acest segment”
(si sigur stie ce spune 🙂 )
Mie unul tare mi se pare ca dupa o perioada lunga de timp in care ne tot laudam cu ce explozie online vom avea, incet incet incepem sa ne dam seama ca tot romani suntem, ca tot pe burta mergem desi avem potential sa ne afirmam si ca asteptam inca sa vina cineva din afara sa faca minuni si la noi.
Deci: Romania = .ro (logic, nu?)
Si sa incheiem cu cuvintele lui Sergiu Biris intr-un articol Business Magazin de azi care mi se pare ca reflecta piata romaneasca de online foarte bine….
Problema in Romania nu este lipsa ideilor, ci mai degraba lipsa curajului, romanii avand mai mult gandirea angajatului decat pe cea antreprenoriala