Care sunt provocarile si dificultatile la care trebuie sa faca fata jucatorii online si profesionistii in marketing, in contextul noilor tehnologii si al modificarii asteptarilor si comportamentului consumatorilor?
VORBITORI
Hugh MacLeod, marketing strategist, Stormhoek
Miel Van Opstal, Enthusiast Evangelist, Microsoft EMEA
Radu Ionescu, Managing Partner, Kinecto
Moderator: Dragos Novac, antreprenor
Dragos Novac prezinta ideea NetCamp, primele detalii despre ce se doreste NetCamp. Scurta introducere asupra celor 3 conferinte care urmeaza, plus competita NetStartUp
Hugh MacLeod incepe prezentarea, cu mici probleme tehnice 😉
Everybody KULA !!!!
Prima regula a marketingului: “nobody cares!!”
Hugh prezinta exemple si detalii despre camapniile realizate. Lectie de marketing neconventional si originalitate….
Concluzia lui: orice produs, site, etc. va fi de succes daca se va transforma intr-un mediu de a shareui ‘social objects’ (obiecte sociale, prin care socialiazm). Desptept, simplu, logic, cine aplica la noi acest concept? Poate ne spune Radu Ionescu mai incolo
Miel Van Opstal isi incepe prezentarea: Internet Reality check
Pornind de la toate serviciile aparute pe Inernet, cate dintre ele ne ocupa cat de mult timp pentru customizare si presoanlizare, timp care s-ar fi putut folosi mai bine pentru a gasi content folositor? Din punctul de vedere al lui Miel, aici Internetul greseste azi. De ce s-a ajuns la situatia aceasta: FRAM: Friend SPAM 🙂
“All these social things, sometimes get on my nervs…. and a waste of time” True…
Ce sa nu faci in web 2.0: nu construi un profil MySpace, Facebok, blog, etc. pentru fiecare produs. Nu genera feedback fals, nu risipi spatiul web.
Ce sa faci in web 2.0: ofera un canal de comunicare in legatura cu produsele tale, usor de accesat, dar nu forta feedback. Raspunde, fi transparent si sincer.
Radu Ionescu isi incepe prezentarea celor 10 tooluri de folosit, o parte de construit, o parte de folosit (pentru ca sunt deja realizate)
1. UGC (user generated content): inca putin folosit la noi
2. Blogging: cel mai accesibil canal de comunicare cu clientii, dar si cu dezavantaje (timp consumat, etc.)
3. Publishing-ul, atunci cand vrei sa te apropii de consumatori dar nu ai atat de multe de comunicat (vezi rez.ro)
4. Video: publicarea de continut video
5. Endorsing: shift dinspre campanii standard catre crearea de site-uri sustinute de companii (branded channels?)
6. Camapnii virale: lui Radu nu-i plac 🙂
Tooluri existente (mai degraba concepte):
1. SNM Social Network Marketing (Facebook, etc.)
2. Monitorizarea discutiilor despre brandul si produsului propriu
3. Participare, implicare
Mircea
O intrebare: la manfestarile de genul asteia cine ia parte in general?
Oameni din sfera IT, sau oameni din sfera manageriala, pentru ca asa cum vad eu problema ar viza pe cei din a doua categorie, in special. Ei sunt cei care trebuie sa priceapa lucrurile astea, cei din IT oricum le pricep. Spun asta pt ca m-am confruntat cu situatii de acest fel, in care mie, ca reprezentant IT mi-a fost foarte greu sa-mi conving sefii de oportunitatea unei investitii in sfera IT. Si asta o spune unul care in 1997-1998 isi convinsese totusi sefii sa achizitioneze un domeniu .ro, ceea ce recunosc, a fost o realizare pt mine, la acea vreme.
@GabiKoreanu: participa atat oameni din IT, dar si management, si oamenii din agentii de PR si marketing.
Daca te iei dupa participare, cam toti care ar trebui sa participe sunt prezenti de obicei, la conferinte importante, cum este si Netcamp