Internetics 2007: Killer Digital Reading Experiences
“Killer Digital Reading Experiences” Invitat: Paul Dawson, Experience Director, Conchango
– Nokia survey: 72% folosesc telefonul ca alarma dimineata, 73% folosesc un mobil ca ceas, 67% se asteapta ca telefonul sa devina noul player muzical in anii ce vin. Dar putini ar prefera sa piarda portfelul sau verigheta in loc sa piarda telefonul…..telefonul (device-urile mobile) devine parte importanta din comunicare si media
– Viitorul media nu implica inca disparitia zonei de print, doar o modificare a structurii lor
– tipologii ale consumatorilor (new) media:
- channel zappers: trec repede de la un canal media la altul (pe TV, pe internet, pe mobil etc.) in UK, 7% din consumatori
- social uploaders: motorul Facebook, MySpace, etc. Ei ofera contentul pentru retele sociale
- digital atuthentics: majoritatea utilizatorilor: puntea intre old media si new media, le folosesc pe amandoua.
- immersed dwellers: focusati pe new media, internet (dependenti)
- media explorers: nu chiar familiarizati cu noile tehnologii, dar o folosesc intens cand gasesc una care li se potriveste.
– studiu de caz: New Your Times Reader: aplicatie stand alone pentru citirea online a ziarului, se adapteaza la dimensiunile ferestrei, incercand sa pastreze consistenta. Deci citirea online e mai usoara decat la un site standard pentru un ziar. In acelasi timp, aspectul ziarului se pastreaza si online. Rezultatul: cititorii stau mult mai mult timp in aplicatie decat stau pe site-ul obijnuit, deci mai mult spatiu de reclama de vandut….:)
– studiu de caz Daily Mail Reader: are un tool de citire a articolelor, extrem de folositor pentru persoanele cu probleme de vedere…
– studiu de caz: eReader pentru o conferinta Microsoft (ati sesizat reclama mascata? Nu e chiar asa mascata…:D). Un agregator de content pentru participantii la conferinta, din diferite surse (bloguri, Facebook, etc.)
– din nou prezentare de produse Microsoft, de data aceasta suite Windows Live, si o incercare de concurenta pentru Google; studiu de caz: un studiu de caz pentru un club de biciclisti. Un mashup destul de interesant, dar parca tot un pas in spatele Google… uite si un link: contosobicycleclub.mslivelabs.com
– Concluzia: consumul informatiei pe deviceuri mobile si Internet este principala provocare pentru media in anii care vin.
“- studiu de caz Daily Mail Reader: are un tool de citire a articolelor, extrem de folositor pentru persoanele cu probleme de vedere…”
ups- aici ai gresit-o. Bucata cu preobleme de vedere era doar un side comment la functia text to speech daca nu ma insel
dap, e functie de text to speech, asta vroiam sa zic si eu, scuze daca nu asta s-a inteles….