Daca mai era nevoie sa vedeti ce aberatii se mai intampla in .ro, aruncati o privire pe aici.
Unde este site-ul oficial IAB Romania oameni buni dupa atatea luni? Cand si unde incepe acea noua etapa in .ro Orlando?
Pe bune, in .ro acum parca este ca in Romania anilor 90-95….
Mircea,
facand parte din cd-ul IAB imi asum partea de vina pt ceea ce nu se intampla la IAB Romania. nu apreciez insa in nici un fel scandalul abia declansat si nu cred in astfel de “razboaie” purtate pe bloguri.
@Orlando: Astfel de discutii pe bloguri sunt de acord ca nu ajuta, sau nu folosesc, nu se intampla altceva decat se platesc polite.
Dar problema ramane, chit ca unii o scot in evidenta mai … calm … altii aruncand cu noroi 🙂
Nu mi se pare normal ca IAB sa nu fi ajuns la DMF, nu mi se pare normal sa nu aiba inca un site prin care sa comunice cu industria, sa spuna ce are de gand, ce face, ce vrea sa faca, ce nu a facut inca, si asa mai departe.
Nu o lua ca un atac personal, nu se vrea asta in nici un fel, ci doar o incercare de a urmari intrucatva de pe margine ce se intampla acolo, unde acum cateva luni se promiteau lucruri mari si bune si pe moment……
Mircea,
cred ca ai citit pe blogul lui Ciprian de ce nu a putut ajunge la DMF, i-a murit varul … nu a putut nici sa anunte pe altcineva sa mearga din acelasi motiv.
despre restul IAB va da soon un comunicat de presa cu tot ceea ce-si propune sa faca anul acesta.
Da, am citit, si mi se pare normal ca nu a putut veni. Cat despre anuntat… asa sa fie.
Astept cu interes comunicatul de presa, sunt multe care s-au adunat si pe care trebuie sa le lamuriti.
https://server.rotld.ro/cgi-bin/whois?whois=iab.ro&submit=Cauta
eu am fost la DTH, am fost si la cd-ul IAB, ma duc si la Brat, ma duc pe unde’s sanse ca onlineul romanesc sa devina o media.
Toate astea cred ca’s bune. Dar ele nu se pot naste decat din onlineul romanesc asa cum e el, cu bune cu rele si cu … aberatii.
Da, IAB-ul are multe de facut, da trebuie sa propuna directii de actiune, da poate ca cei care au fost alesi sunt niste impostori si poate ca “expertii” sunt pe afara dar astea sunt lucruri la care trebuie sa ne aducem contributia nu sa lipim etichete.
Cand si unde? asap in .ro
Dar Mircea, “puseuri” d’astea care vor sa “clarifice” public diverse istorii interpersonale nu-s de natura sa ajute “industria” ci doar sa faca ceva awareness temporar pentru niste actori de pe scena (sau din afara ei).
Cristi, intr-adevar IAB, BRAT sunt lucruri folositoare pentru .ro, cel putin la nivel declarativ ajuta la o maturizare a industriei. Daca sunt facute bine, daca sunt conduse de oameni interesati si responsabili. Altfel raman ‘comisii’ care nu fac altceva decat ingroapa problemele .ro, si ne mai fac si de ras vezi cazul in discutie acum.
Sunt zeci de firme foarte bune de productie web in tara, sunt alte zeci care au potential. Dar multe din ele aleg sa lucreze in cea mai mare parte pentru export (fie outsourcing fie export) pentru ca in Romania lucrurile nu se misca, nu sunt investitori, si sa faci un site pentru .ro e aproape sinucidere in conditiile in care publicitatea este o bataie de joc iar serviciile platite sunt privite aici ca o gluma.
Dar de firmele astea nu auzi, ele nu sunt in nici un fel sprijinite sau luate in seama cand e vorba de intiative in industrie. Deci, cum vrei sa schimbi lucrurile, cand sa apuci sa te implici?
Sunt 10-15 … playeri in industrie care au impresia ca sunt tot ce reprezinta .ro si gata, restul nu conteaza (aminteste-ti de ‘nu faceti site-uri cu necunoscuti’).
Cat despre aceste ‘“puseuri†despre care spui tu, ai perfecta dreptate, dar astea sunt singurele momente in care astfel de organisme par sa fie… alive, in rest e liniste mare. Asta e tot awareness-ul lor. Intamplator sau nu, totul pare sa fie foarte balcanic, intr-un domeniu ce se vrea cu influente foarte mari din vest.
Mircea timpul va dovedi daca astea sunt initiative folositoare sau nu.
Dar daca-mi dai voie la o opinie nu dau doi bani pe rafuielile personale si pe crizele de orgoliul. Da, poate ele te fac cunoscut, poate-ti cresc traficul, poate se vorbeste mai mult despre tine dar drumul asta nu duce nicaieri.
Poate’s eu prea putin pretentios, dar faptul ca DTH-ul a umplut o sala cu 300 de oameni, faptul ca la BRAT se urneste in sfarsit un proiect in care onlineul romanesc devine masurabil, faptul ca la IAB s-a strans lume (pe care altfel n-as fi vazut-o la aceeasi masa) care deschide discutia pe subiecte serioase ….. toate astea sunt semne ale unei directii pozitive.
Si’s eforturi ale unor oameni care investesc timp si bani si din pacate de dragul “spectacolului” sunt trase inapoi in bascalia orgolioasa a “onlinistului” mofturos (reamintesteti spre ex cum se manifesta sala, cand Calin R n-avea de unde sa puna pe masa numarul de internauti din romania, desi omul incerca sa spuna cifre pe care le-a cautat, pe care le-a platit si in care s-a implicat) .
Ai tot dreptul sa fii ambitios, si sa-mi povestesti despre ce minuni ar putea sa faca romanii daca idiotii de advertiseri ar da mai mult. Si ca saracii sunt nevoiti sa lucreze pentru straini. Eu nu stiu cum sa te ajut pentru ca eu unu lucrez la o firma multinationala cu patroni straini si cu clienti in cea mai mare parte straini. Si sincer vorbind nici nu cred ca situatia asta e asa de rara in romania de azi.
Dar eu mai am o problema suplimentara: lucrez la o agentie pozitionata ca ROI Agency (return of investment). Iar in zona asta trebuie sa pui ceva pe masa cand ceri ceva, si trebuie sa pui lucruri din care cel din fata ta sa se foloseasca pentru a obtine un beneficiu mai mare decat plateste.
Imi zici de “interesat si responsabil”, responsabil poate n-oi fi dar interesat sunt pentru ca:
– m-am saturat sa explic in retea de ce in romania n-avem cifre
– m-am saturat sa caut explicatii de ce campaniile online nu dau rezultate
– m-am saturat sa verific pt fiecare site in parte daca asta se poate sau nu,daca bannerul intra cum trebuie sau nu, daca n’us ce owner are sau nu chef sa bage o campanie, daca “conditiile” propuse si sustinute acum o saptamana mai suntvalabile, sau s-a gandit sa mareasca nu-s ce taxa, sa se mute in nu-s ce moneda sau la nu stiu ce alta retea.
– m-am saturat sa ajunga la clienti fel de fel de propuneri mirobolante care sa se fasaie apoi.
Astea’s interesele mele ca in rest injuraturile si calculele de cat de ineficient este onlineul pentru agentie sunt gata sa mi le asum.
Imi zici ca nu’s cunoscute firmele “foarte bune”, arata-mi siteurile pe care le pot vinde, proiectele pe care le pot face, beneficiile reale pe care le pot aduce advertiserilor astora de aici asa idiotii cum ii consideri tu, sau daca’s de scara planetara zi-mi si incerc sa-i promovez in retea atat cat pot din postura celui din tara aia care a spus ani in sir ca aici n-avem aia,n-avem aia, n-avem ailalta.
Sa cunosc oameni? La ce ma ajuta? Am cunoscut in ultimii ani atata informatie inutila incat am ajuns sa nu ma mai intereseze cine-i Pahomi, cine-i Stavar, cine-i Zoso, cine-i Orlando, cine-i Siminel, cine-i e-PR, cine-i evanghelist si cine-i mai putin evanghelist . Ma intereseaza doar produsele lor, si cum as putea sa le folosesc in beneficiul clientilor.