Nu e nevoie sa va dau nu stiu cate linkuri sa vedeti cat de frumos fierbe publicitatea romaneasca zilele astea, au de castigat cei ce reflecta piata prin diferite publicatii online si offline (si care-si mai iau si cate o castana cand calca pe coada cate o persoana importantra aflata sub val pe moment).
Daca totusi tocmai v-ati trezit, o mica recapitulare aici, dar si la Iulian gasiti mai tot ce trebuie.
E semn ca intr-o piata in care se traieste prea bine pe seama a prea putini oameni de calitate e usor rau sa rupi echilibrul si sa pornesti un adevarat carusel de probleme si scandaluri (va suna a online, cumva? (in afara de partea cu traitul bine, stiu 😛 ))

Nu ma pricep sa fac cine stie ce dreptate aici, probabil ca adevarul se afla in centrul de greutate al triunghiului format de cei trei grei ai publicitatii romanesti de azi.

Va propun insa un scurt studiu de caz despre ce fel de oameni, ce fel de campanii si cel fel de rezultate apar in publicitatea romaneasca (sau parte din ea):
Se da imobiliare-rezidentiale.ro, site-ul nostru, in crestere de bune luni incoace care incepe sa fie din ce in ce mai cautat de diferite agentii de publicitate care lucreaza cu clienti din zona ansamblurilor rezidentiale.
Unul din cele mai interesante telefoane a venit acum 2 zile din partea unei agentii, sa-i spunem X care avea un client, sa-i spunem Y, Y care gasise site-ul nostru si vroia reprezentare pe site. O domnisoara de la X suna la noi si ne intreaba despre rate-card, conditii etc.
Ii trimitem oferta prin email si ce nu gasesc cei de la X la noi? DISCOUNTUL.Nu au avut timp, garantez asta, sa se uite cine suntem, ce facem, cat de bine se pozitioneaza cam toate ansamblurile listate la noi in motoarele de cautare, ce trafic avem, ce cresteri de trafic in ultimele luni, adica un research absolut normal cand vrei sa investesti banii cuiva cu folos in zona online, dar au remarcat imediat ca nu aveau trecut DISCOUNTUL. Si evident ne-au reprosat ca altii le ofera discounturi de wellcome (?!?!?) si alte reduceri de pana la 30% (in timp ce noi ca niste fraieri dadeam preturi normale, fara inflatia pe urmatorii 50 de ani).

Ce sa inteleg eu din asta? Ca absolut toata lumea umfla preturile aberant de mult de isi permit sa ofere reduceri de 30% unui client nou venit? Ca rate-cardurile sunt o gluma pe care doar incepatorii nu o prind? Inteleg sa cer discounturi unor provideri cu care am mai lucrat, vad ce calitate au, am incredere etc. etc. dar de aici si pana a face distinctie intre doi provideri doar functie de ce discount ofera mi se pare o gluma proasta, intre noi fie vorba.Unde Dumnezeu sunt calculele de eficienta, unde sunt bugetele facute ca sa ‘iasa bine’ si pentru client nu doar pentru agentie?
Asta apropo de cum ne furam unii altora caciula si ce oameni fac media planuri in Romania….(nu o spun doar eu, si Calin vorbea de lucruri similare acum ceva timp…)