Saptamanile trecute piata de online advertising se grabea sa traga linie dupa jumatate de an 2007, an asteptat cu sufletul la gura datorita intrarilor multor granzi din .com dar si estimarilor de venituri de la inceput de an.

Mai putine detalii despre AdSense si mult mediatizata intrare a serviciului de publicitate contextuala de la Google pe piata .ro
Doar cateva voci prin blogosfera mai spuneau cate ceva, Zoso era de-a dreptul deprimat acum cateva zile, Piticu avea o pozitie similara la un moment din cate imi aduc aminte, si o simpla cautara va poate oferi multe astfel de pareri. (ce folositor ar fi daca am invata ca doar reclama pe un site nu-l poate sustine, ca serviciile si alte tipuri de reclame si parteneriate sunt cele care te pot face intr-adevar bogat….)

Si inca o data, expresia ‘la pomu’ laudat sa nu te duci cu sacul’ pare sa se aiba substanta….
Dar pentru ca nimeni nu a anvansat pana acum niste cifre mai exact pentru site-uri medii si mari, hai sa vedem din cazuri ceva mai concrete.
Se ia un site de cu 200.000 de vizitatori pe luna (Mai 2007) si peste 2.000.000 afisari (tot Mai 2007). Deci, daca ne uitam pe trafic.ro, un site cu trafic mediu (spre mare). Content: user generated. Castiguri AdSense Mai 2007: putin peste 500USD
Daca e sa tragi linie, atunci AdSense nu te face milionar, nici macar nu iti permite sa angajezi un programator mediu sau de top sa dezvolte site-ul si sa-l imbunatateasca.

Concluzia este ca nici un macar un model de sucess din Occident aplicat in Romania nu ofera garantia unui succes, iar cei care credeau ca AdSense va aduce carute de bani fara o piata de publicitate online bine dezvoltata s-au inselat. Evident, nu e o concluzie definitiva, si lucrurile se vor imbunatati. Dar numai dupa ce vom avea site-uri, camapnii online serioase, si, mai ales, oameni.
Asta intr-o industrie in care vorbim mult, si facem putin inca.