O stire interesanta aparuta in DailyBusiness m-a facut sa ma gandesc putin cat de departe sunt tarile vestice, in special Statele Unite de Romania (si) in domeniul media. Aflam bunaoara de intentia Google de a intra pe piata de publicitate radio intermediind tranzactiile intre posturile radio si doritorii de reclama. Gigantul american aduce astfel cu un pas mai aproape convergenta intre toate mediile media ‘traditionale’ si Internet, toate sub umbrela marelui G 🙂
E usor de intuit cat de aproape este momentul in care Google va vinde reclame video pe YouTube dar probabil ca intr-un viitor destul de apropiat si pe posturi de televiziune americane si internationale, evident in favoarea micilor doritori de reclama si poate in defavoarea marilor corporatii de advertising.
Mai are rost sa va povestesc de ce suntem departe de americani :)?
A mai scris despre acest lucru si Gusti
Prefer sa ne invadeze martienii decat sa dau peste reclame chiar si pe YouTube … Inclin sa-ti dau dreptate, previziunile sunt fundamentate, dar ma tem de o astfel de perspectiva … 😐
G-engine s-a pus in miscare de mult timp, ne-a acaparat cu gmailul si cu pagina personalizata la google, google talk si sms, toate gratis, la un moment dat trebuie sa platim intr-un fel. Probabil va aparea o varianta contra-cost in care te vor ocoli toate reclamele din produsele google, ceea ce pe undeva e corect. Gazeta va aparea in format pdf, contra-cost ca nimic nu e gratis, dupa cum am vazut ca erau multe voci nemultumite pe blogurile ei. V-aduceti aminte de romanul politist al lui JHChase, parca:”Totul se plateste!”
Iti dai seama ca vor exista variante free si variante platite cam pentu orice serviciu, asa cum face si Yahoo de exemplu.
E un pas normal as zice
Mircea are dreptate. Nu este normal sa oferi servicii de calitate si sa le imbunatatesti tot timpul fara a castiga ceva de pe urma lor.
Acum sper sa nu devina deodata Google un nene rau si sa ne ceara bani pentru orice. Ar fi oarecum normal, dar sa ne ia cu incetul….
Pai ne ia incetul cu incetul. Oricine priveste suspect un serviciu sau produs gratuit. Nu?
Este doar o modalitate de finaintare, si este de inteles. Nimeni nu munceste free ptr ca sincer, si si hobyurile au si ele limitele lor. Avand in vedere acest aspect, ptr a castiga bani sunt 2 posibilitati: oferi servicii platite sau intruduci publicitatea. Cea de a doua varianta este si cea mai eleganta si eficienta. Deci nu vad nimic deosebit in asta, si yahoo mail, sau messenger sunt pline de banere …
Off-topic: Daca primiti vreun e-mail cu subiectul “Invitation”, stergeti-l imediat, e un virus care “curata” hard-ul.
@ice4you Bannerele sunt relativ depasite, ceea ce va conta din ce in ce mai mult in viitor este publicitatea contextuala, pentru ca iti ofera ce vrei (functie de ce citesti). Eu de mult sunt cam orb la bannere (trebuie sa fie foarte destepte ca sa ma atraga) in schimb la contextuale… parca e altfel….
Am gasit o solutie si ptr cele contextuale, printr-un plugin instalat la Outpost firewall 😀