…mai cred ceva, ca romanii sunt conditionati sa creada asa, inca din copilarie, din familie sau din scoala. De la peiorativul “firma de apartament” din presa (dar unde altundeva poate incepe o mica afacere? la noi lipseste institutia americana a garajului, de unde a pornit Steve Jobs) la vanatorile de vrajitoare ale fiscului, care trateaza din start antreprenorii drept hoti, sau la retinerea cu care bancile abordeaza problema, nimic nu indeamna posesorul unei idei bune de afaceri sa o puna in aplicare (idee buna de afaceri nu inseamna, in niciun caz, “covrigelul urias” si nici sex-shop-ul, vizibil preferate de intreprinzatori, cel putin dupa cate vad eu in Bucuresti). Si nu sunt multe nici cele in masura sa asigure transmiterea spiritului antreprenorial de la parinti la copii, care sa indemne parintii sa isi modeleze copiii altfel decat niste smecheri descurcareti.
Singurul comentariu: dupa mine, chiar si covrigu’ si vibratoru’ sunt idei valide daca stii sa le implementezi si reusesti pe seama lor. Online si offline.
In rest, nouta 10 pentru ideile lui Dorin Oancea
(sursa, via)
am impresia ca te regasesti in acest text?:))?la fel si eu:))
@alex bestelei: ai impresia bine.
Cind pui problema “romanii sunt” treaba devine complexa rau de tot.
Una e ca statul e sarac si vrea sa stoarca si ultimul banut ce poate fi stors, evident impiedicind dezvoltarea “firmelor de apartament”. De exemplu eu prin alte parti platesc pt. “firma de apartament” taxele si impozitele o data pe an, nicidecum lunar, nici macar trimestrial. Acum in RO se discuta ca ar putea fi introdusa taxarea trimestriala, daca bine am inteles. Nu ma cauta fiscul deloc de regula, pt. ca sint (1) prea mic si (2) softurile de validare a raportarilor nu le ridica nici un stegulet rosu incit sa necesite verificari manuale (e destula cea automata).
Si alta e “cultura” populara in care povestile de success sint inlocuite cu “precis fura”. Asta anuleaza aproape complet competitia serioasa si civilizata, incercari de dezvoltare personala sau a firmei, totul reducindu-se la “precis a dat spaga pe undeva”. Zero efect al cartilor de marketing, de management, de vinzari, sau altele, neincrederea in fortele cuiva sau cele proprii e atit de mare incit totul e inlocuit cu “precis fura”, nicidecum respect pt. banul muncit cinstit.
Parerea mea …