Discutia despre AdSense s-a extins si pe alte bloguri, concluziile sunt relativ usor de tras…
Zoso e convins ca nu se vor face bani din AdSense, la fel si Sergiu Biris (de la Trilulilu chiar ca multi s-ar fi asteptat sa faca bani din AdSense la un moment dat).
Buddha e sigur ca nu stim sa facem bani din contextuala Google, Zvoner detaliaza de ce, iar Vivi subliniaza ca lipsesc investitorii (a se citi oameni cu bani, dispusi sa-i investeasca) din .ro
OK, deci vorba lui Costin, “Teoria ca teoria, toti suntem doxa de carte”. Perfect adevarat, e o industrie in care vorbim mult si facem putin, multi ne zic asta, deci trebuie sa fie un sambure de adevar si aici nu?
Si acestea fiind spuse: ce facem? Daca stim ce trebuie facut pentru a face bani din AdSense, de ce nu facem? De ce nu reusim sa atragem oameni pe site-uri pentru a-si promova afacerile (si eu de ce nu-i atrag pe mai multi sa-si faca site, vorba lui Iulian)?
Si da, unde sunt angel investor-ii, si de ce nu isi fac aparitia? Cum ii atragem? Vreunul dintre ei imi citeste blogul ;)? Daca da, un email cu motive pentru care nu ‘va bagati’ va fi apreciat ;)…..
Bani se vor face, insă nu acum. Vorbesc de bani adevăraţi. Deocamdată se face mărunţiş în .ro. Investitori sunt, dar nu au în ce să bage bani. Deocamdată nu există site-uri/startups de calitate în România (în afara de unul :P).
Când vine un investitor la tine vrea să ştie doua lucruri: câţi bani faci şi să îţi vadă business planul. Zi-mi ce procent din site-urile de pe piaţa online din .ro au un business plan făcut cu proiecţii pe minim un an jumate să zicem. Mda, unul foarte mic, cu siguranţă.
Neogen şi eJobs nu au primit finanţări pentru că sunt inovatori sau cine ştie ce mari programatori, ci pentru că au un model de business care funcţionează şi reuşesc să facă bani din online (dar NU din publicitate).
Deci, concluzia este că vom atrage investitori doar atunci când vom face bani (paradoxal, nu?) sau când vom fi inovatori deoarece ei se gândesc doar la exit-ul lor de peste 3-5 ani, la cota ta de piaţă din momentul respectiv şi la absolut nimic altceva.
@Sergiu: cercul asta vicios pe care l-ai descris pe mine ma ingrijoreaza, sincer…..
Intr-adevar, 95% din clientii care ne vin la FYB din Romania habar nu ar ce vor sa faca cu site-ul in secunda 2 dupa lansare, desi de multe ori ne oferim sa-i consiliem daca vedem o afacere cu potential….
“Zi-mi ce procent din site-urile de pe piaÅ£a online din .ro au un business plan făcut cu proiecÅ£ii pe minim un an jumate să zicem”
In cazul startupurilor business-plan-ul devine expirat din clipa in care a fost terminat de scris. Paul Graham dixit.
Stai dupa fundul business-planului and your’re doomed.
“unde sunt angel investor-ii, si de ce nu isi fac aparitia”
business-angel-ii exista: https://seedcamp.com/
ce nu prea in .ro exista sunt oamenii care sa aiba c… sa se apuce de MUNCA.
startup-businessul inseamana 9 din 10 sanse sa o dai in bara, cu tate ca ai depus un ritm de munca demential si ai bagat o gramada de bani.
este vorba de asumarea riscurilor, si se pare ca romanii nu sunt nica dipusi sa o faca; sau cel putin abia incep sa miste (vezi braintv, trilulilu, etc).
blogurile ca afacere dau iluzia ca orice racan are bastonul de maresal in ranita; in realitate numai cativa, un numar infim, reusesc sa faca din blof o afacere;
cauza? unui blog ii cam lipseste leverage-ul.
Blogul in Romania nu este de nici o culoare o afacere.
Blogul in afara este rar o afacere.
Eu unul nu as considera un blog o afacere. Trebuie sa fie dublata si de alt domeniu de activitate….