In timp ce IAB, BRAT si alte organisme cu initiale interesante nu se pot decide daca vor sau monitorizari de click-uri si contracte publice de publicitate, userilor le e din ce in ce mai greu sa inteleaga ceva dintr-un site.
Nu stiu daca observati, dar de cand cu criza asta e motiv tare bun sa incalci orice regula de bun simt atunci cand accepti o campanie de bannere doar ‘banu’ sa iasa’.
In aceasta dimineata radem (sau plangem, injuram, ce vreti) cu:
- Realitatea.net care desi se vrea site premium de stiri e plin de bannere care pe langa faptul ca intra peste content cu o nesimtire maxima, nici nu au buton de inchidere. Multumim si Orange pe aceasta cale, le transmitem ca visul meu este sa pot citi stirile in liniste.
- StirileProTV, alt premium, au o idee prin care vor sa nu mai bem cafea dimineata doar doar ne trezim numai cu sunetul bannerului ProFM din footer, care pe orice pagina ajungi are sunet enervant si tare, evident fara sa-l poti opri. Si totusi, tot vreau cafea si mi-am dat seama ca nu mai intru prea curand pe site-ul asta. Multumim baieti.
Bonus: link catre standardele IAB. Cele adoptate cand nu era criza, e adevarat, dar standarde cu care toata industria s-a batut cu pumnul in piept. De la atata bataie cred ca am cam dat intr-un tusit bonlav…..
Adblock Plus face minuni …
Ai vazut si HMultiplex ce dragut e?
@Andrei: nu, nu e o solutie. Nu pentru industrie si nici pentru useri. Altcumva se poate rezolva. Poate nu la noi.
@Alexandrescu: fix cum trebuie.
@Mircea Scarlatescu: adblock ESTE o soluÅ£ie. Nu pentru toÅ£i userii, dar este o soluÅ£ie. Eu am adblock activat doar pentru publisherii care au reclame obscen de mari. De exemplu cele care ocupă trei sferturi dintr-un ecran de 24″ Cum e AICI de exemplu 🙂
@Ionut Staicu: nici tu si nici industria nu aveti de castigat pe termen lung. Problema ar trebui rezolvata de la radacina. Stiu ca pentru user e furstrant si te inteleg. Dar incearca sa vezi imaginea de ansamblu si o sa-mi dai dreptate.
Daca pe cei care fac astfel de reclame nu-i duce capul ca sunt extrem de agasante, atunci prefer sa le ‘dau o lectie’ si sa active adblock-ul sau sa ies instant de pe site-ul unde vad astfel de reclame nesimtit de mari. Poate atunci o sa isi puna mai bine creierasul in miscare si o sa faca bannere si reclame de bun simt si pentru utilizator nu doar pentru ei.
@Mircea: îmi dau seama că nu are nimeni de câştigat. Dar când trebuie să te lupţi cu foamea şi nesimţirea „creatorilor†de astfel de reclame, adblock ESTE cea mai bună soluţie. Cel puţin pentru mine.