Ce ne lipseste in online…
Pentru ca de multe ori ne intrebam (noi antreprenorii, dar si utilizatorii, ziaristii, etc.) ce ne lipseste in online, ce avem nevoie pentru dezvoltare si consolidare.
Dupa o discutie de azi imi permit sa mai adaug ceva fata de alte discutii:
Oamenii de afaceri ne lipsesc. La greu. Sunt acei oameni nesuferiti pentru tehnici, care dupa ce le explici ce site super adevarat ai facut te intreaba sec: “Si cum ai sa faci bani din el? Ce model de business ai? Ce finantare ai? De unde si in ce conditii? Cum stai in viata in primul an?”
Nu sunt putine cazuri in .ro unde site-uri bune din punct de vedere se zbat in mediocritate sau chiar s-au inchis pentru ca nu au reusit ‘sa vanda’. Acei programatori buni nu au avut langa ei oameni de afaceri. Oameni care sa faca din piatra bani, fara sa piarda din ochi calitatea serviciilor.
Ca si sfat, daca imi permiteti: daca nu aveti un om deΓΒ afaceri langa voi cautati-l. Fie ca e investitor, actionar, sau sfatuitor. Va poate transforma din ‘muritori de foame’ in online (asa cum ne place sa ne victimizam de multe ori) in posibili jucatori importanti in piata. Nu e usor sa admiti ca nu stii de toate, ca nu este perfect. Dar daca reusiti si aveti un om langa voi sa va ajute….. sunteti viitori oameni de afaceri si voi ;). Succes.
Foarte corect.
Ideile inovatoare (sau nu) din etapa numarul 2 pot prinde viata NUMAI daca ideile inovatoare (sau nu) din etapa 1 au avut succes (comercial) .
Alfel, cei cu idei bune sunt in situatia redactorilor sefi (fiindca e proaspat subiectul) care dau vina pe patroni pentru urmaresc profitul.
@Clement: probabil ca se aplica si in presa scrisa, in online sigur….
mai greu sa aduci un om de afaceri in online, daca acea persoana nu sta online mai mult de 1 ora pe zi…
o alta varianta e sa apara niste investitori straini in online-ul romanesc si abia apoi sa imite acest comportament si afaceristii romani.
Chiar vroiam sa scriu ceva despre asta, mai ales acu ca sunt si eu 10% de antreprenor π
Pt ca mi-ai luat-o inainte, iata cele 5 idei ale mele:
1. Ia-ti un tovaras de drum care sa te completeze si in care sa ai incredere totala
2. Imparte previziunile de venituri pe primul an la 3. Lucrurile stau ca la zugravitul casei: mesterii iti zic ca dureaza 1 luna si costa 100 Euro si dureaza 3 luni si costa 200
3. Respecta-ti si pretuieste-ti cu sfintenie fiecare client, mai ales primii cu care pleci la drum. N-ar strica sa pleci la drum cu 1-2 clienti “serviti”
4. Nu incerca sa dai tunuri. Pe termen scurt poate iti merge, dar pe termen lung te va afecta. Fii cinstit in prezentarile de vanzare cu “umilinta studiata”. Iti poti permite aroganta si cuvinte mari DUPA ce ai dovedit ceva.
5. Chiar daca nu ai mare capital de start construieste-ti o imagine decenta: un site, un telefon de contact, carti de vizita, [email protected].
@alex: oamenii de afaceri, investitorii, cei care conteaza sunt aici. Sunt mai aproape decat crezi.
@Alexandrescu:
1. da, sunt de acord cu asta, desi multi te vor sfatui sa incepi singur
2. cat de adevarat
3. culmea ca asta se intampla des, de la clientul 3 incepe de multe ori problema π
4. dap, si eu as zice ca si DUPA ce ai dovedit ceva nu strica putina modestie. Si un reality check din cand in cand
5. asta de bine de rau, mai ales in online se intampla. Stiu, sunt si exceptii, vezi seria ‘spamul zilei’, dar….