Cu tribune mult prea goale pana la ultima cursa pe Bucharest Ring s-au desfasurat ieri ultimele curse ale week-endului automobilistic organizat pentru prima data in Capitala.
Am avut parte de cursele de GT3, Formula 3, si cel mai important eveniment al zilei, cursa contand pentru Campionatul Monndial FIA GT.
Gustul amar al proastei organizari a sistemului de securitate a persistat si astazi, cand dupa ce dimineata regulile de acces in tribune si paddock s-au schimbat pentru a treia oara in trei zile, in timpul dupa amiezei accesul a devenit liber, si lumea a mai umplut tribunele, evident doar in 2-3 zone unde aglomeratia si enervarea si-au facut repede aparitia. De ce 2-3 smecherasi cu 8 clase maxim strica mereu evenimente bine organizate altfel….. imi scapa; dar se intampla mereu in Romania.
Ca sa tragem si ceva concluzii:
- Cursele au meritat, pilotii au avut de lucru, a fost un circuit atipic. Spectatorii, putini cati au fost, fiind pasionati, au avut parte de un spectacol pe cinste, toate cele 3 zile
- Se putea organiza mai bine, dar lucrurile astea se invata pe parcurs, odata cu trecerea editiilor. Asta daca se va mai organiza la noi asa ceva, pentru ca dupa audienta de acolo… nu stiu cat merita pentru organizatori
- Bucurestiul nu stiu daca merita, dar are nevoie de astfel de evenimente. Poate asa se vor mai asfalta strazi, se va mai moderniza infrastructura din zona, poate asa vom avea parte de oameni mai bine pregatiti. Mie imi este clar ca fara astfel de manifestari care sa ne puna pe jar nu vom evolua, ci vom stagna cu succes. Mai e de sperat ca problemele aparute anul acesta nu vor mai fi de acelasi nivel in anii ce vin. Pentru ca trafic in capitala, zapaceala de pe strazi si nervii de la volan vor fi cu noi in fiecare zi, mult timp de acum incolo. Nu un astfel de eveniment le provoaca; doar le scoate in evidenta
Mircea, poÅ£i să-mi dai unul sau dpuă exemple de circuite stradale, în capitale de stat – accept ÅŸi oraÅŸe mari, în F3, GT3 … sau în ce formulă vrei tu.
Excepţia e Mone Carlo pentru Formula 1.
AÅŸtept cu interes răspunsul tău. Se pare că alÅ£ii sun fraieri … noroc cu noi că suntem deÅŸtepÅ£i … AÅŸa cum facem ÅŸi cu Aeroportul Băneasa … folosit de companii low cost, când e foarte aproape de oraÅŸ …
@Christiansen Nu prea vad de ce elimini Monte Carlo, dar in fine. Un alt circuit semistradal este cel de la Melbourne, care este partial intr-un parc si partial pe sosea (cel ce gazduieste F1).
Alt exemplu ar fi Spa, dar ala are in mica masura o portiune de sosea inclusa in el.
Urmatorul care va apare in 2008 in F1 este Singapore, dar si Valencia (in apropierea portului). Deci vezi ca lucrurile nu stau chiar asa cum crezi tu, chit ca la noi lucrurile au fost mai romanesti :).
Circuite stradale au mai fost, evident ca se incearca scoaterea lor pentru ca din punct de vedere al cursei sunt mai dificile, si pentru organizatori, si pentru piloti. Sunt insa mult mai spectaculoase, si daca vezi ce poze si filmari s-au facut la cursa de la noi vei intelege de ce. Si eu sunt sofer, conduc in fiecare zi, dar asta e…….
Circuitele stradale sunt mai poluante si deranjeaza LOCUITORII, daca ne gandim numai la zgomot …
BTW … am dat un post frumos azi pe tema asta … 😎
Da-mi voie sa cred ca 3 zile pe an de probleme nu vor omori pe nimeni. La Monaco si nu numai, apartamentele se inchiriaza in zona si proprietarii fac bani foarte buni. Oricum, in zona respectiva in Bucuresti oricum zgomotul este infernal mereu.
Si ca in orice lucru, sunt avantaje si dezavantaje…:)