Nu e o noutate ca cel mai dificil aspect al unui business, dincolo de realizarea produsului in sine este reprezentat de generarea de vanzari.
Mai toti antreprenorii suferim de lipsa experientei in vanzari (nu mai spun de studii de specialitate) si mai rau, multi dintre noi nu constientizam importanta atragerii de oameni de vanzari de calitate in echipa unui startup. Ne place sau nu, marea majoritate a “tehnicilor†si IT-stilor suntem anti-sales din toate punctele de vedere, dar e important sa constientizam importanta strategiilor de marketing si vanzari intr-un business inca de la inceput.
Realitatea pietei muncii din ultimii ani este ca oamenii de vanzari buni sunt rari si foarte scumpi. De aceea, de cele mai multe ori angajarea unor oameni de vanzari devine o provocare pentru un startup din toate punctele de vedere: gasirea oamenilor potriviti, motivarea lor financiara (dar nu numai) si asigurarea conditiilor in care acestia sa-si desfasoare activitatea eficient
Solutia cea mai la indemana (si realista) pentru un business aflat la inceput este ca antreprenorul sa fie si om de vanzari, dar acest lucru implica strategii si campanii care nu sunt intodeauna atat de evidente pe cat ne-am dori. Din acest punct de vedere, sunt recomandabile materiale de studiu dedicate, fie ca vorbim de cursuri de specialitate la diverse scoli, fie de materiale disponibile gratuit sau contra-cost, in special online. Desigur, investitia nu este mica (financiara, timp, resurse) si evident de valoarea ei depind si rezultatele. Una din alternativele online disponibile gratuit este reprezentata de cursurile oferite de BizSchool.ro, unde un modul intreg de cursuri trateaza exact problema vanzarilor, de la tehnici pentru incepatori pana la domenii conexe precum negocierea si comunicarea.
Evident, in nici un curs nu veti gasi solutii geniale sau out-of-the-box pentru orice segment de piata, insa cunostintele de baza si tehnicile importante de vanzari sunt prezente acolo.
Nu veti cheltui niciun ban pentru cursuri, dar va recomand sa “cheltuiti†cateva ore pentru studiu. Sunt deja mii de absolventi ai Online Business School si proiectul se apropie de sfarsit. Tot ce trebuie sa faceți pentru a participa este sa va înscrieți cat mai repede aici.
Programul Online Business School este parte a proiectului Îmbunatatirea competitivitatii întreprinderilor mici si mijlocii prin antreprenoriat durabil (ICIMM) ,initiat de consortiul de companii Romtelecom (prin divizia dedicata segmentului business – Romtelecom Business Solutions), Blue Point IT Solutions si OTE Academy.
Mai multe detalii despre cursurile de vanzari si nu numai, gasiti pe www.bizschool.ro.
Proiect cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013. Investeste în oameni!
Lasa un Comentariu