Greu de spus cat de mare este eroarea (daca avem vreo eroare) lui Marius in calculul sau, dar 18 milioane de Euro venituri Google din Romania este ceva foarte serios, face cam cat restul pietei de publicitate online, si automat se impun doua intrebari
- Cum de Google are prezenta de vanzari atat de slaba pe moment in Romania daca suma de sus e reala? Eu de exemplu rulez mii de euro lunar pe AdWords si nimeni nu m-a intrebat inca de sanatate din partea lor….
- Cum de sunt bugetele manageriate atat de rau incat rezultatele par nesemnificative? Altfel spus, de ce companiile care baga atat de multi bani nu se lauda cu rezultatele obtinute? E cumva rusinos sa spui ca folosesti AdWords la greu? Sau pur si simplu nu ne pricepem la campanii cu ROI bun?
Ar mai fi intrebari, dar poate le lamurim pe acestea doua intai 😉
Mircea,
Google atrage un volum foarte mare de clienti mici (si medii si uneori si mari) astfel incat este foarte plauzibil ca ei sa aiba o piata de aproximativ 20 mil de euro in Romania (eu personal sunt convins, am intrebat un oficial Google de marimea pietei si mi-a raspuns un da foarte hotarat la intrebarea daca este peste 10 mil).
De ce nu are Google o prezenta locala mai vizibila? Pai volumul asta este minuscul comparativ cu veniturile lor globale, dar oricum, vezi ca se inteteste activitatea lor aici, astfel incat ne certifica faptul ca Romania este o piata de interes pentru ei.
Ah si aia cu intrebatul de sanatate 🙂 ieri la RoNewMedia l-am introdus omului de la Google pe un tip ce distribuie software in Romania si care era suparat ca vroia sa vanda software Google in Romania si se saturase sa discute cu un robot la telefon 🙂 vroia un contact uman.
@Daniel: da, se fac pasi inainte, dar vin cam tarziu dupa mine. E adevarat, poate vin exact cand trebuie, cine stie.
Despre contacte umane… de acord.
@Mircea: cred ca vorbim pe o simpla speculatie.
Dap… eident ca google n-o sa nege explicit o suma care-l pune intr-o pozitie dominanta. De ce ar face-o? Tu ai face-o?
Se spune ca unul dintre cele mai mari avantaje ale Coca-Cola este tocmai faptul ca eu, ca “muritor de rand”, pot sa beau exact aceeasi Coca-Cola pe care o bea presedintele SUA.
Faptul ca o companie isi permite sa nu faca diferentieri intre clientii mici si clientii mari (nu sim cum se comporta totusi cu cei foaaarte mari) cred denota incredere in propriul produs. Practic, ei stiu ca avem nevoie de serviciul lor si ca platim din ce in ce mai mult pentru ca ROI-ul este mai mult decat satisfacator.
Probabil, daca esti un client foaaarte mare si te opresti brusc din cheltuit bani cu ei, te vor intreba de sanatate.
@Mihai Vinatoru: crezi? Aproape ca s-ar merita sa incerc.