Cu surle si trambite (si cu o intarziere de 30 de minute) a inceput Digital Marketing Forum un eveniment interesant pentru cei din marketing si online.
Felix Tataru, Managing Director, GMP & Presedinte IAA Romania a remracat ceva ce multi in .ro scot in evidenta, lipsa de content (si site-uri) de calitate intr-o piata care dupa parerea lui poate absorbi peste 10 milione de Euro in 2007 din advertising. Dupa cum spuneau unii, daca scoti porn-ul si DC++ din Romania ramai cu …. nimc. O tragere de maneca pentru noi cei ce ar trebui sa producem content ceva mai bun.
Wim Vermeulen, Director of Digital Innovation, Ogilvy Central & Eastern Europe ne-a povestit despre new media si schimbarile ce au loc in piata media care trebuie sa se adapteze la noile realitati online, la Web 2.0 si … Web 3.0! Da, 3.0, desi in Romania e greu sa-ti dai seama si ce inseamna Web 2.0 inca
Andreea Zega, Content&Multimedia Division Manager la Orange Romania inca incearca sa-si seteze laptopul pentru prezentare, poate in a doua sesiunea aflam ce are si ea de zis.
Cafea si cei gratis, evident omor in aceste minute pe acolo…. 🙂
Acum ma bag si eu, chiar daca nu-mi fierbe oala. Ce e Web 2.0 asta? sau 3.0?
Misto partea de final. Nu conteaza statusul social al omului, cind e pe moca, e bataie generala, am vazut asa ceva si in strainatate.
@Gabi: Web 1.0 este acel web in care paginile web prezentau o informatie si tu o citeai, fara a o putea modifica. Era un fel de ziar pus pe net, si reprezinta marea majoritatea a paginilor web
Web 2.0 este un termen la moda pe care nu ti-l pot descrie mai bine decat “continut generat de useri”, pagini web care pun la dispozitie doar infrastructura unde tu sa scrii, si tu ca user adaugi content. Blogurile de exemplu sunt Web 2.0, MySpace vrea sa fie 2.0 si asa mai departe.
Dupa cum spunea cineva ieri, web 1.0 este ca o emisiune de radio unde eu vorbesc si multi ma asculta, in web 2.0 eu fac emisiunea si astept multi sa vina si sa se contreze in direct.
Sa-ti mai zic ca unii au inceput sa povesteasca de Web 3.0? Nu are rost, deja incepem sa aberam 😉
Merci,
E clar, deja ma gandesc ce ar mai putea aduce Web 3.0?
@Gabi: 3.0 ar putea fie ori Web tri-dimensional sau cine stie ce. Pe moment sunt doar cuvinte in vant.
Iar pentru Romania… sa fim seriosi
“Dupa cum spuneau unii, daca scoti porn-ul si DC++ din Romania ramai cu …. nimc”…si voi ce reprezentati? nimic? nu cred… atitudinea negativista pe care o au romanii in general ne tine pe loc. Eu sunt mai optimista si zic:…pasii mici in directia corecta inseamna totul.
si daca intr-adevar “Dupa cum spuneau unii, daca scoti porn-ul si DC++ din Romania ramai cu …. nimc”, atunci sa educam oamenii. nu? asa poate oamenii vor prezenta mai bine .ppt-urile
ps: life is good, only if we make it!
@Elena: Problema e foarte dificila aici, si cam greu de unde sa-ti dai seama ca trebuie corectata.
Cei ce producem site-uri nu o putem face decat cu bugete serioase. Cei ce vin sa faca un site cu noi au de cele mai multe ori bugete ridicole, si vor site-url “cu 2-3 pagini sa apara telefonul meu acolo”. De aici problemele.
Site-urile facute de la 0 de agentii, privite ca afacere proprie sunt inca la inceput pentru ca au nevoie de finantare, finantare foarte greu de obtinut.\
Se vor schimba lucrurile eu cred in asta la fel cum crezi si tu.
Cel mai distractiv la asemenea evenimente de tip Marketing Forum la care se taie si se schingiueste New Media pe toate partile e ca niste ” inteligenti” din agentii sau big companies inca se mai folosesc de ppt-uri. Come on..i-a trecut vremea! Cata ipocrizie!
@enlife media: Ce ai vrea sa se foloseasca, cam greu sa faci prezentari video sau alte ‘nebunii’ la fiecare astfel de conferinta. Mie mi s-ar pare mai rau sa se prezinte o singura prezentare bine facuta de nu stiu cate ori intr-un an, pentru ca la asta se ajunge. Pe de alta parte, stiu ca sunt multi care prezinta si acelasi ppt un an intreg….
@Mircea, pe ultimul exemplu l-am intalnit cel mai mult in evenimente ( cel care foloseste acelasi ppt un an intreg) El nu stie ca in sala chiar daca difera evenimentul , e o proportie de spectatori comuna care se perinda acolo….si sunt plictisiti..apropos de ppt-uri, un exemplu “opposite” mi se pare Madalin Matica de la Dot Com. care cu un ppt de 10 slide-uri are pe fiecare slide 1 cuvant. In total vorbeste 30 de minute/10 cuvinte ..genial. Si daca n-ai flerul lui Matica macar sa ai alt continut sau dinamica vizuala in spate. Cea mai misto treaba e sa stai linistit la birou, si sa trimiti prezentarea pe care vorbesti ca intr-un film( dar cel putin pertinent, cu logica si la obiect) si sa te scuzi ca ai avut febra, chiar daca nu mai ajungi sa raspunzi la intrebari la care oricum te faci de ras…toti anticipeaza ce vei spune. Asta e multimedia..si se poate!..iar totul porneste de la un ppt . Totul este sa stii pe cine sa suni sa ti-o “faca”. Servus!
La un Biz, anul trecut am asistat la o prezentare Orange…pentru un eveniment cu un asemenea “shtaif” compania a venit cu un ppt anacronic si dpdv vizual si expunere. Copilasi corporatisti…stati acasa sau treceti pe la studio , faceti un recording in 30 de minute si nu mai rade nimeni ca va tremura glasul si dati in plans, zau!
@enLife media: Madalin este unul din speakerii pe care vrei sa-i ai la un eveniment bun, intr-adevar. Bine, si aici e de remarcat si experienta speakerilor din afara faat de cei de la noi….
Ce vrei, facem si noi pasi mici, e cam greu sa ‘arzi’ etape asa….
Great! Ce parere ai de implementarea de webinar sau webconference in comunicarea companiilor? E prea mult pentru Romania? Mai asteptam vreo 5 ani sau ne apucam, de treaba? Noi facem campanie pentru o solutie globala, dar unii imi spun ca inca mai sunt probleme cu netu’…tehnic vorbind. Ai incercat vreodata?
@enLife media: da, e prea mult pentru Romania. Inca.
Multumesc pentru sinceritate si totusi noi am gasit niste mori de vant dragalase cu care sa ne batem! Ne vedem la Digital!
Ei, cum vi s-a parut editia de anul acesta?
Madalin Matica, exceptional ca de obicei..dar noile trenduri, aplicabile toate in Romania?
@enLife Media: de ce nu ne impartasesti tu parerile tale?